Historia 24

Technika budowania Tytanida

Technika budowania Tytanida W momencie gdy Titanic pierwszy raz został spuszczony na wodę był on największym na świecie parowym statkiem do przewozu pasażerów. Jednym z głównych projektantów tego okrętu był Thomas Andrews pracownik stoczni z wieloletnim doświadczeniem w swoim fachu. Statek ten wyróżniał się tym iż została zastosowana technika podziału kadłuba na szesnaście wodoszczelnych przedziałów, które zamykane były wodoszczelnymi grodziami. Titanic miał być bezpiecznym okrętem co zapewniała nowa technika zastosowana przy jego budowie, niestety realia okazały się zupełnie inne. Okręt ten stanowił bardzo dużą konkurencje dla innych statków, pomimo iż osiągał prędkość tylko jeden, dwa węzły czyli mniejszą od podobnych statków lecz w dużej mierze nadrabiał swoim luksusem, pięknymi wykończeniami i wygodą w przemieszczaniu się między pokładami co zapewniały cztery windy. Wadą przy budowie Titanica było to iż ze względów estetycznych zmniejszono ilość zamontowanych szalup twierdząc, że niepotrzebnie tylko zajmą powierzchnie pokładu, co w praktyce miało bardzo złe skutki.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
Kategoria: Titanic
Tagi: , ,